Her yıl binlerce yerli ve yabancı turist ağırlayan Tarihi Odunpazarı Bölgesi, yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Tarihi ve kültürel yapısı, müzeleri ve estetik görüntüsüyle ziyaretçilerden tam not alan bölgede, Eylül ayının yaklaşmasıyla birlikte yoğunluk artıyor. Yaz tatilini sahil kesiminde geçiren vatandaşların Eylül itibariyle Eskişehir’e akın ettiğini belirten bölge esnafının yanı sıra ziyaretçiler de Eskişehir’i çok beğendiğini ifade ediyor. Vatandaş ise Eskişehir gezisinden edindikleri izlenimleri ESTV mikrofonlarına anlattı.

BİR SANAT BÖLGESİ

Eskişehir’e Adana’dan gelen Abdullah Sarıcan isimli vatandaş, “Eskişehir’i harika bulduk, her şey süperdi. Önceden sürekli duymuştuk güzelliğini ama umduğumuzdan daha güzel bir şehir bulduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. İlk kez geliyorum. Henüz gezimize yeni başladık, ilk olarak Odunpazarı’na geldik. Buradan sonra bize tavsiye edilen Balmumu Müzesi ve Adalar’ı gezeceğiz.  Odunpazarı’nda da her şeyin el emeği olması ve doğal yapısı çok hoşumuza gitti. Bir sanat yapılmış burada” yorumunda bulundu.

İnegöl'de okul servisi ile hafif ticari araç çarpıştı! İnegöl'de okul servisi ile hafif ticari araç çarpıştı!

TAVSİYE EDİYORUM

Eskişehir gezisini sevdiklerine de tavsiye eden Mine Sarıcan ise, “Eskişehir’e 2’inci gelişim. O yüzden ayrı bir keyif alıyorum. Balmumu Müzesi'ni ve Masal Şatosu’nu tekrar görmek ve Çi Börek yemek istiyoruz. Genel olarak şehri çok beğeniyorum ve yakınlarıma da buraya gelmesini tavsiye ediyorum” diye konuştu.

HER YER AYRI BİR FOTOĞRAF KARESİ

Aykut Kaya isimli amatör fotoğraf sanatçısı da Eskişehir’in her noktasının bir fotoğraf karesi olduğunu ifade ederek, “Eskişehir’e defalarca kez geldim. Her geldiğimde gezdiğim yerleri daha farklı açıdan görmeye çalışıyorum. Eskişehir’in çarşısı, tarihi yerleri,heykelleri, sazova parkı her biri ayrı bir fotoğraf karesi. Her birini fotoğraf arşivime ekleyeceğime inanıyorum” dedi.

ANADOLU TADINDA AMA AVRUPA ÖZGÜRLÜĞÜ’NDE…

Hafta sonunu Eskişehir’de değerlendirmek için İstanbul’dan gelen Tuğçe Ağca, “Aslen Erzincanlıyım ama İstanbul'dan geliyoruz. Hafta sonunu burada değerlendirelim istedik. Genel itibariyle şehri çok beğendik. Anlatıldığı kadar varmış, hatta daha fazlası varmış. Anadolu tadında ama Avrupa özgürlüğünde bir şehir. Esnafı da güler yüzlü. İnsanlar gelip görebilirler. Odunpazarı Evleri’ni ve Porsuk Çayı’nı çok beğendik” ifadelerini kullandı.

Bölge esnafı ise Eylül itibariyle işlerin artacağını ifade ederken, enflasyondaki artış nedeniyle yaz sezonundan umduğunu bulamadığını dile getirdi.

ŞEHRİMİZİ ÇOK BEĞENİYORLAR

Hareketliliğin artmaya başladığını belirten esnaf Furkan Urgenç, “Bu dönemlerde vatandaş deniz tatilinden dönmeye başladığı için işlerimiz artıyor. Yerli halkımızda okul alışverişi için geliyor, bu da hareketliliği etkiliyor. Özellikle hafta sonları biz en yoğun olduğumuz günleri yaşıyoruz. Burası bir cam atölyesi olduğu için herkes camın işlenişini merak ederek izlemeye geliyor ve cam ürünleri gördükçe şaşırıyorlar. Turistler şehrimizi çok beğeniyor. Özellikle Sazova Parkı ve Porsuk Çayı’nı çok beğendiklerini söylüyorlar. Ben de buraya sonradan gelmiş birisiyim ve Eskişehir'den kopamıyorum. Gerçekten şehrimiz çok güzel ve güvenli, seviyoruz şehrimizi” diye konuştu

YAZ VERİMLİ GEÇMEDİ

Esnaf Elif Aydın ise bölgeye yenilikler yapılmasını talep ederek, “Yaz yoğunluğumuz çok iyi geçmedi. Temmuz-Ağustos aylarında beklediğimiz gurbetçilerden de bu yıl verim alamadık. Onlar da enflasyondan yakınıyorlar. Eylül evet sezon ayımız ama okulların erken açılması, kayıtların erken başlamasını da baz alırsak şu anda turizmde bir hareketlilik yok. Yani bu Türkiye genelindeki yaşanan bir sıkıntı. Bir de bence Odunpazarı bölgesine ekstra bir yatırım yapılmıyor. Buraya bir müze daha katılabilir, bir park daha yapılabilir” dedi.