OSMAN KARA

Niantic'in geliştirdiği, The PokemonCompany'nin yayınladığı PokemonGo oyunuyla 6 Temmuz 2016 yılında tanıştık.PokemonGo'nun getirdiği yenilikler oyun dünyası için (özellikle cep telefonu oyunları için) devrim niteliğindeydi desek yanlış olmaz.
Oyunartılmış gerçeklik ve giyilebilir teknolojinin zirvesiydi. PokemonGooyunun haritası gerçek dünyanın ta kendisiydi. Online bir şekilde, GPRS ile sizin konumuza göre Pokemon avına çıkıyor, artırılmış gerçeklikteknolojisiyle bulunduğunuz yerden(evinizin salonunda, sokaktaki bir parkta) kameranızın yardımıyla Pokemon avlayabiliyorsunuz. Şehrin belli başlı yerlerinde olan GYM'lere gidip orada savaşıp oranın salon şampiyonu olabiliyorsunuz.
PokemonGo ilk çıktığında sadece ABD ve bazı ülkelerde resmi olarak yayınlanmıştı. Fakat buna rağmen PokemonGo, ilk beş gündeCandyCrush ve AngryBirds'ün ulaştığı rakamları geride bırakarak tüm zamanların en popüler oyunu olmayı başarmıştı.İlk 3 hafta sonunda ise dünya genelinde indirilme sayısı 75 milyonu aşmıştı. İlk iki haftada oyunun kazancı ise 35 milyon dolardı.
Fakat haftalar geçtikçe sokaklarda gezen, Pokemon avlayan insanların sayısı gittikçe azalmaya başladı. Oyun popülaritesini hızla kaybediyordu. O beklenen etkiyi belki ilk bir ayda yakalasa da devamı gelmedi.
NEDEN TUTMADI?